תשאלו אותנו- נפתח הרישום למסגרות הגיל הרך

השבוע נפתח באופן רשמי הרישום למסגרות הגיל הרך במתנ"ס * עשינו סדר להורים צעירים או עייפים

עונת ההרשמה למסגרות הגיל הרך במתנ"ס נפתחה השבוע. צוות מרכז הגיל הרך במתנ"ס כולל רכזות מקצועיות, מטפלות ומדריכות מקצועיות, המקבלות ליווי והדרכה ועובדות תחת פיקוח בסטנדרטים גבוהים.

לקטנטנים בגילאי 0 ועד 3, יש בחירה בין מעונות, משפחתונים ומשפחטף. המעונות מציעים מסגרת חינוכית עשירה, בעלת ערכים, תכנים וחוגי העשרה, לצד צוות מקצועי ומנוסה ומערך ליווי פדגוגי. המשפחתונים מציעים מסגרת חינוכית אינטימית וביתית, בה גדלים עד 5 ילדים, בליווי מנהלות משפחתונים בעלות הכשרה מקצועית ברמה גבוהה. המסגרת מלווה על ידי רכזות חינוכיות מקצועיות. כל המסגרות מפוקחות ומסובסדות על ידי משרד העבודה והרווחה.

לילדי הגנים יש פתרונות גם לבוקר וגם לצהריים: הורים שרוצים להספיק לצאת לעבודה לפני הפקקים, יכולים להירשם לתכנית "בוקר רך", ולהביא את הילד כבר מהשעה 7 לגן. מיד בסיום הגן מתקיים הצהרון, לרוב באותו מתחם של גן, שמהווה מסגרת חינוכית משלימה לילדים. בצהרון הילדים מקבלים ארוחת צהריים בשרית ומזינה, מרחבי למידה, חוגים ופעילויות, יחד עם צוות מקצועי וסבסוד כספי לזכאים.

מסגרות הצהרונים ממשיכות גם בבתי הספר בכיתות א'-ד' עם תכנית "ניצנים" של משרד החינוך, במחיר מסובסד. בצהרון תכנית מגוונת של חוגים, הכנת שיעורי בית וארוחת צהריים בשרית. 

השנה, בחרו במתנ"ס לפרסם את פתיחת הרישום בדגש על הילדים שמספרים: "תשאלו אותנו". מיכל בן חיים, סמנכ"לית המתנ"ס, ומנהלת מרכז גיל רך ומשפחה, מוסיפה: "בתפיסתנו החינוכית אנחנו רואים את הילד במרכז. הוא יודע הכי טוב לספר כמה מעצים, כיף ונעים לו אצלנו. מרכז הגיל הרך והמשפחה הוא הבית שלנו שבו אנחנו משתדלים לתת שירותים לכמה שיותר ילדים בעיר. יש לנו אחריות כבדה לגעת בנקודות החוזק של הילדים ולחנך את הילד ברגישות ובידיעה שהכבוד שלו הוא ערך עליון."

רגע לפני שאתם מחליטים איפה יתחנך האוצר שלכם בשנה הבאה, ארבעה  טיפים לבחירת מסגרת חינוכית בגיל הרך:

  • התבוננות על המטפלת- להסתכל על אישיותה, תכונותיה והיכולת לתקשר איתה. יש להתבונן על מערכת היחסים של המטפלת עם שאר הילדים. טון הדיבור, המבט, החיוך וגם היכולת להעיר. שימו לב לסוג השיח שהיא מנהלת עם הילדים, על היכולת לפתור קונפליקטים, לאפשר עצמאות ולמידה ולתת אלטרנטיבות למגוון הצרכים של הילד.
  • התבוננות על ילדים- ההנחה כשמבקרים במסגרת היא שמה שאנחנו רואים הוא אותנטי כי הילדים לא יעשו "הצגות". יש לבחון האם הילדים שמחים, מה כמות הבכי ואיזה יחס הוא מקבל, האם הם מרגישים נינוחים מול המטפלת?
  • המרחב הפיזי- הנושא הכי חשוב הוא בטיחות. לשים לב שהסביבה מותאמת לשלב ההתפתחותי, לדוגמא- מגיני דלתות, פינות שולחן, משחקים מותאמים ולא קטנים מידי. כמו כן, לבחון את הציוד- האם הוא מעורר סקרנות, את המוטוריקה, את החשיבה והדמיון? לבחון האם הסביבה מעניינת ומלמדת עבור הילד, האם הציוד נקי ולא מוזנח.
  • וכמובן כדאי לברר כמה פרטים טכניים: האם יש ביטוח, לוח חופשות מסודר, האם המטפלות עברו קורס עזרה ראשונה?

לעוד פרטים והרשמה: לחצו כאן